CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 20, 2011

Sejenak Ku di SiNi


Hari ini kuberpeluang untuk mencatatkan sesuatu di blog. Benar, agak lama kutinggalkan tanpa sebarang catatan. Dan, semakin lama terasa semakin jauh. Hanya catatan lama yang kekal....tak bertuan. Mujur 'bibik' yang kutinggalkan setia menghuni tanpa ragam. Setia menyapu pepasir habuk dan labah-labah yang cuba bersarang. Bibikku sangat comel. Tak sia-sia kuambilnya suatu ketika dahulu =)

2011, aku isytiharkan sebagai TAHUN PERCUBAAN.
Segala yang aku lakukan adalah bertunjangkan kepada satu dasar iaitu mencuba. Mungkin, sekadar suka-suka dan bermula Januari 2012 (seandainya umurku masih panjang), aku akan cuba menganalisis semula apa yang telah aku lakukan sepanjang 2011. Seandainya berbaloi, aku akan teruskan. Namun, sekiranya sebaliknya..mungkin aku akan berhenti dan meneruskan misi mengejar impian. Tahun ini, umurku telahpun mencapai 25 tahun. Dan kusedar, impianku belum tercapai. Mungkin, aku perlu berusaha lebih gigih untuk mencapai cita-cita. Kebiasaannya, rakan-rakanku telahpun mencapai impian masing-masing pabila usia mencecah 25..dan ramai juga yang telah mendirikan rumah tangga. Aku sedar, aku .... mungkin lambat dalam mencapai cita-cita. Mungkin juga sedikit lambat dalam mendirikan rumah tangga. Hahah. Namun, aku tak kisah. Asalkan aku berusaha, aku pasti...penghujungnya tidak akan sia-sia.

Bermula penghujung 2010, kusedar banyak perkara yang menguji ketahanan mental aku sebagai manusia biasa. Dan aku tak boleh lari darinya. Sesungguhnya ujian mematangkan fikiran. Dan alhamdulillah, semakin lama, semakin aku dapat melihat 'kebenaran' dan 'pengajaran' di sebalik setiap dugaan yang datang. Dan kini, kuteruskan perjalanan. Aku ingin menjadi 'seseorang'.




0 comments: