CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 23, 2011

AnDai iTu takdirNya

22 Jun 2011. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Agak takut pada mulanya untuk menghadiri sesi temuduga. Daripada 45orang jumlah peserta yang terpilih pada peringkat awal, berkurangan kepada 20 orang pada peringkat separuh akhir dan akhirnya tinggal 9 orang untuk ke peringkat akhir. Ya, saingan agak sengit. Masing-masing yang hadir kelihatan sangat berpengalaman dalam bidang penyiaran dan sedikit berusia. Terasa diriku begitu kerdil jika dibandingkan dengan peserta-peserta lain.

Alhamdulillah, kesemua soalan yang diajukan mampu kujawab dengan penuh keyakinan walaupun sedikit gugup pada awalnya.

Mengikut kata seorang encik yang bertugas menyemak resume serta dokumen di kaunter pendaftaran, aku merupakan satu-satunya calon yang mempunyai ijazah di dalam bidang komunikasi media bagi permohonan tersebut. Namun, walaupun peserta-peserta lain bukan berlatarbelakangkan bidang media, kelihatan semuanya sangat berpengalaman dan rata-rata juga sedang berkhidmat di dalam bidang penyiaran.

Aku sendiri tak pasti mampukah aku mengatasi calon-calon yang menghadiri sesi temuduga semalam. Apapun, aku sangat bersyukur kerana aku dah berikan yang terbaik sehingga melayakkan aku ke peringkat akhir....dan seandainya ada rezeki untukku, maka aku terima dengan penuh kesyukuran.

Nurul Azliza Nordin...
Anda dah lakukan yang terbaik !

Semoga kesudahanku juga sentiasa baik.

....Amin....

2 comments:

ct_saggie said...

tahniah akak...
akak temuduga kerja apa?
tv apa?

CikLieYzaOnline said...

Penerbit rancangan di bawah Kpkk...huhuhu,belum tahu keputusan..sangat takut ~