CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 7, 2011

LoVe saYa BerWaRNa HiJaU


Catatan 7 Julai 2011.

"Aku sangat berbakat! "
~~...Yeah...~~

Secara spontan, hanya kata-kata ini yang mampu kulafazkan tatkala aku berjaya membancuh simen dan mengikat bata huhehu~

Walaupun tanganku sedikit calar di sana sini dan kulitku juga terasa agak kasar (dah macam lelaki sejati muahaha), aku mampu tersenyum gembira kikiki.

Sangat seronok apabila aku mampu membina rumah (lebih tepat lagi..mengubahsuai rumah) bukan sahaja dengan wang titik peluh sendiri tetapi juga dengan menggunakan kudrat sendiri yippi yippi...tapi sangat memenatkan dan letih sekali.

Di saat ini, baru kusedar..
AKU DAH BESAR.
(^-^)

Cepatnya masa berlalu..
hampir 25 tahun ku bertapak di muka bumi Allah ini.

Masih banyak misi yang ingin kulaksanakan selagi hayat di kandung badan. Pencarian tidak akan sesekali berakhir walau dugaan silih berganti.

Tahun ini, walaupun beberapa perkara tragis menimpa diri pada awalnya namun kumasih mampu mengukir senyuman apabila kucuba berfikir dari sudut positif. Walau sukar walau mencabar, kuharus hadapinya jua dan kupasti..kumampu mengubahnya cecewah! Terima kasih juga kepada semua yang banyak memberi sokongan moral kepadaku. Aku amat menghargainya.

Alhamdulillah, terasa hidupku penuh bermakna apabila tahun ini kumampu melakukan sedikit perubahan untuk keluarga.

Walaupun Syaban baru menjelma namun persiapan untuk Syawal telahpun kusiapkan dan semestinya mak dan adik-adikku dapat mengisi Ramadhan dengan tenang dan penuh bermakna. Tidak seperti dahulu, malam raya pun mak masih bertungkus-lumus menjahit pakaian untuk kami semua. Di bawah lampu yang tak berapa terang itulah mak ligat mengayuh-ngayuh kakinya untuk menghasilkan sepasang baju kurung untuk kami adik-beradik. Kalau nak beli, duit tak cukup. Tak mampu rasanya. Pernah juga, kami memakai pakaian lama yang pakngah dan sepupu berikan. Pernah juga suatu ketika, mak hanya mampu membuat ketupat tanpa serondeng atau rendang dan tanpa kuih-muih. Hanya ketupat semata-mata. Nak beli tepung gandum pun tak ada duit. Sangat syahdu bila dikenangkan semula. Tahun ini, alhamdulillah...aku mampu sponsor baju-baju baru untuk keluarga termasuklah kuih-muih dan beberapa perkara lainnya. Sukar digambarkan bagaimana perasaanku ketika ini. Sedikit terharu..bercampur gembira (^-^). Sangat menggembirakan apabila kita mampu berkongsi kegembiraan dengan orang-orang tersayang.

Hati terasa lega.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 comments: