CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 13, 2009

ABC 123

Hari ini genap 5 hari 4 malam aku jatuh sakit.

Duduk berehat di rumah dengan mengenakan baju tebal ala-ala orang eskimo dan berbaring sepanjang masa bagaikan si baby kiko.

Demam + sakit kepala + sakit tekak + batuk + muntah + selesema.

Bagaikan satu pakej lengkap yang tiada bandingannya.
Suara pun dah macam Udit Narayan menyanyi lagu hindustan..

Walaupun ada tanda-tanda bahaya, mujur juga aku tak terkena 'cecema bebeh'.
Risau juga aku dibuatnya.

Hmm, nampaknya Jelapang Padi kini dilanda hujan.
pagi hujan, petang hujan, malam pun hujan.

Musim hujan camni, banyak pula makhluk halus yang datang dengan tetiba.
sudahlah datang tanpa diundang..
buat konsert tanpa permit..
suka hati je nak hisap darah orang.

Cik Mok yang datang punyalah banyak..
dah macam temucut aku tengok..
kurus-kurus..panjang-panjang..
spesis tiruk agaknya..
dah la cecungutnya tajam..
bisanya amat gatal...

Begitu juga dengan Cik Mut.
Kaum Cik Mut Gata Ai tetiba menyerang tanpa dipinta.
Terharu rasanya melihat barisan tentera Cik Mut Gata Ai yang beruniform lengkap berwarna merah berkawat dengan riak wajahnya yang cengey-cengey belaka.
Sekali kena gigit, oho pedihnya menusuk jiwa.

Hmm,
nampaknya misiku kini tergendala buat seketika.

akan bersambung setelah segalanya kembali normal seperti biasa.

6 comments:

Anonymous said...

za, tul ke hashim yg korg wt shooting hr tu dh meninggal?

amu mejie said...

temucut...hehe~ syafakillah....mudahan sembuh dengan tahap kelajuan x sangga...ya Rabb~

CikLieYzaOnline said...

alhamdulillah dah sembuh dah..heee

CikLieYzaOnline said...

nomos ni siapa?

nurfa said...

sekarang da sembuh ke cik liza??
berjangkit kt saya plk ni..
ish3..
virus tersebar..

CikLieYzaOnline said...

tu laaa..sapo suh ekau masuk umh den..haha..sian...jgn lupo mkn ubek yo..