CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 26, 2009

Warna Bulan

Inilah Cik Moon..
Cik Bulan yang mengambang di waktu kelam..
Waktu cerah, dia tenggelam...
Tenggelam dek mentari di sebelahnya yang menyinar terang..
Heeeeeeee..

Cik Moon ni, pantang ada gosip baru, dia la orang pertama yang nak tau..
Huhuu..patut la orang salah sangka kat kita Moon..
sebab "aksi" kita ni gamaknya..
Dah tersebar luas di studio alam maya..



Ini pula kembar nama tapi berbeza..
Ain nama mereka.
Kanan Utara, kiri Selatan asalnya...
Depa dua orang ni baik ja..
sopan santun tak macam orang kat atas sana...
sapa yang berminat,
silalah hubungi kerani MENTION dengan segera...
sementara stok masih ada !!!!
heeeeeee...



Ha..yang 4 orang budak hitam ni pulak..
kalau nak tau..inilah hasil keluaran beras jati..
Jelapang Padi mari...
Diketuai oleh Cik Mira Maya..
Dan diakhiri dengan cik Nina si anak mami.
Depa ni sedang menangisi banjir yang melanda kedah la ni.
Padi tak menjadi..
Berkabung sakan la depa la ni....
heeeeee..


YANG SEBENARNYA,
TADI AKU PI SINGGAH KAT BLOG CIK WULAN..
AKU DAPAT "CURI" SESUATU..

JADI,
HASILNYA AKU LETAK KAT SINI UNTUK TATAPAN SAPA SAJA YANG NAK TATAP.

TAKMAU TATAP TAKPA..
TAK PAKSA..

SEMUANYA TERPULANG KEPADA DIRI ANDA.



WARNA-WARNA KEHIDUPAN


Itulah kehidupan

penuh warna

ada duka

ada suka

ada sedih

adakalnya kita gembira

adakalanya duka menguasai kita

itulah kehidupan

sesunguhnya apa yang kita alami

adalah asam garam kehidupan

hadapilah apa jua cabaran dengan hati yang tabah

hadapilah dengan fikiran yang positf
insyaallah kebahagian akan mengiringi kita..


"Aku tuju puisi ni kt hg tau liza, 1st time tau aku tulis ayat sepuitis ni..hehehehehe,,pape pun ak ttp tak boleh lawan ayat hg..."
-Kata Moon-


Hehehehehe....
bangganya..hang puji aku Moon???
Hahaha..puji la lagi dan lagi...
Heeeeeeee..

Apa sekalipun,
terima kasih Moon...
Hang la orang pertama yang tujukan puisi kat aku.
Aku terharu.

Buat semua kawan-kawan...
Terima kasih kuucapkan.

Sekian, wassalam.

2 comments:

kamarul said...

Ye..aku agree ngn puisi bulan tuh!!!hidup perlu diteruskn k..!!

ct_saggie said...

suka pic baju hitam..
cam model...
hhu