CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, March 13, 2009

Konon-kononnya Laaaa....

Hmm..

Hari ini kumulakan langkah dengan penuh berwibawa..
Cewah..
(konon-kononnya la)

Keluar sahaja dari bilik,
ku menuruni anak tangga dengan penuh gembira..

Niat di hati,
nak senyum tanpa ada rasa kecewa.

Nak hilangkan segala duka dan lara.

Kuukir senyuman di sepanjang perjalanan..
perjalanan menuju ke fakulti tersayang..
cewah..
(konon-kononnya laaa)

Kutemui ramai orang di sepanjang jalan..
entah mengapa terasa perjalananku ke kelas begitu panjang.

Aku jalan dan terus berjalan.

Berjalan tanpa henti..
selangkah demi selangkah..
senyuman di bibir terukir ceria..
tanpa ada sepalit kecewa..
cewah
(konon-kononnya laaa)

Berjalan dan terus berjalan.

Tiba-tiba aku tertoleh ke kanan..
sebelah kanan seberang jalan.

Kuterpandang seseorang yang aku kenal.
(walaupun dia tak kenal aku agaknya)

Kupandang dirinya sambil berjalan..
entah mengapa kepalaku asyik menoleh ke sana..
hingga terlupa langkahku kini melebihi garisan jalan raya..

Aku begitu asyik melihat dirinya.
entah apa "aura" yang dia ada..
hingga mataku terpaku buat seketika.

Tiba-tiba..
Jeng..Jeng..Jeng..

PANGGGG!!!!!

Sebuah motor melanggarku dengan jayanya..

Sepantas kilat failku terbang..
melayang-layang di angkasa PUSANIKA sana..

aku terpusing buat seketika,
akhirnya "landing" di jalan raya..
"landing" bersama si pembonceng India...

Tiba-tiba muncul Pak Adam..
entah dari mana agaknya dia datang..

Mujur juga dia di sana..
datang tepat pada waktunya..

kalau tidak..
sudah tentu aku akan dimarahi oleh si pembonceng India..

Kehadiran Pak Adam mengurangkan "kebengangan" dirinya..

Huhuhuhu..
waktu tu..memang aku dah takut tahap maksima!!!

Aku hanya tersengih sahaja..
sambil memohon ampun dan maaf darinya..

Mujurlah dia dan motornya tidak cedera..

Ramai juga penonton yang hadir..
Menonton dengan gelak ketawa..

setelah si pembonceng India meneruskan perjalanannya..
aku mengucapkan terima kasih buat Pak Adam..
terima kasih tak terhingga!!!

Dan aku juga meneruskan perjalananku...

Dengan tekad yang telah kulafazkan sejak pukul 3 pagi semalam..

"MULAKAN HARIMU DENGAN SENYUMAN"

SENYUMAN YANG DIAKHIRI DENGAN KETAWA..

Lihat..
Inilah hasilnya..

Sepanjang hari aku ketawa mengenangkannya!!!

Mudah kan???

Amaran:
Jangan sesekali cuba lakukan!!!

"ketawa tu memang la ketawa..
sakit tu sakit la juga...."

APAPUN, AKAN KUTERUSKAN PERJALANAN HINGGA KE AKHIRNYA!!!

WALAUPUN DENGAN KAKIKU YANG KINI MULAI TERASA AKAN KESENGALANNYA...

ADEH LAAA..

SABAR LIZA..

HAIH..
PADAN MUKA..
NAK SENYUM SANGAT KONON...

SENYUM LA...
=)

KONON-KONONNYA LAA...

SEKIAN, WASSALAM

5 comments:

daud.montak.zakaria said...

Senyumlah...senyumlah...wahai cik mek molek..(5x cukuplah...)

*Salah satu drpd baris-baris seni kata lagu Dato' M. Daud Kilau...

CikLieYzaOnline said...

ya..
mari kwn2..
kita ukirkan senyuman!!!!

Anonymous said...

ek eleh...
seyum ler sesowg!!!!kahkahkah!!

Anonymous said...

Huk3... begitu serius adek baca tadi..hehe..senyum sokmo lah ni ek..kak.. x pe.. sye senyum lah nie.. huk3

ct_saggie said...

ehehe..
akk..
hati2 tau bila berjln
mesti tgk org yang encem ea
akk terpikat ea
ke akak berkenan