CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 30, 2009

Sampai hati...

Sedih hati ni..
sampai hati buat macam ni..
ingat seronok ke aku nak kesana kesini..
ingat seronok ke aku asyik tukar program tu program ni..
ingat seronok ke aku nak buat skrip hari-hari..
ingat seronok ke kepala aku ni berpusing-pusing..
ingat seronok ke aku tak tidur malam fikirkan mcp..
ingat seronok ke aku call orang tu..call orang ni..
ingat seronok ke aku merayu-rayu kat orang tu..merayu kat orang ni..

Mentang-mentang la aku ni student..
ikut suka je nak main-main..
kalau nak, cakap la betul-betul..
kalau tak nak..bukannya aku nak paksa pun..

Tau la diri tu pangkat tinggi..
tapi takkan tak boleh nak cakap baik-baik..
bukan nak minta layan aku macam anak raja..
layan macam manusia pun jadi la..
jangan la berlagak sangat..
demand tinggi..
nak itu..nak ini..
ingat kami ni cap duit ka apa..

Takpa la..
kalau nak datang, datang la..
kalau takmau..tak payah mai takpa..
biar pengacara kami cakap sorang-sorang macam orang gila..
biar program tu jadi program 3 suku..
biar semua orang kenang sampai bila-bila..

Takpa la..
apa boleh buat..
sapa la kami ni..
menumpang kasih pada yang tak sudi..

Yang sudi datang ada..
tapi ada pula yang tak sudi terima..

Yang tak sudi datang..
yang tu la nak juga..

Takpa la..
hina la kami ni..
kalau tu saja caranya untuk kami dapatkan engkau kembali..
wahai raja duniawi.

Hmm..
malas nak komen panjang-panjang..
komen panjang pun,
aku juga yang bacanya..
yang dikomen tetap tak tau juga..

kadang-kadang,
teringin nak jadi singa..
nak telan orang hidup-hidup tanpa bicara,
nak marah orang sampai pedih telinga mendengarnya.

tapi, tak sampai hati pula.
marah orang..bukan itu cara aku..

kena marah..itu yang aku kena selalu..

padan muka aku..

hmm..
nasib baik hang ada wahai blog..
jadi la..ada juga tempat aku nak mengadu.

kesian hang..
banyak posting aku yang sedih-sedih belaka..

takpa la..
padan muka hang..
sapa suruh hang jadi blog aku..
hahahahaha...

dah macam tak betul aku rasa.
cakap sesorang ngan blog tak bernyawa.
hmmm...
liza..liza..

7 comments:

Abg Hatta said...

Liza, jgn tencion. Abg xcabut lari, jgn risau. Sok mlm kita jumpa k. Abg dh hafal skrip. Erm, mlm esok kul 9 ble? Kt bilik felo zaba?

Abg Hatta said...

Kalo tetamu x dtg, xpe. Biar abg sama2 gila. Hehehehe. Abg rela digilakan..

ukmstudio said...

Kelako lah korang ni...tapi bilo baca banyak kali macam tak kelako...tapi bila baca berkali-kali...den pulak raso kesian tapi den tak lah sampe nak keluar mutiaro di kelopak mato.........

CikLieYzaOnline said...

xpo..xpo...den bukan nak raih simpati...hanya meluahkan apa yg terbuku di lubuk hati..(hati ada lubuk ke?mcm lubuk puaka plak...huhu).hmmm...tkasih sbb sudi baco..xkisahla sekali ko,berkali-kali ko..papo jo la..mls nak kato papo.jari kelu utk menaip kato.

CikLieYzaOnline said...

utk abg hatta,liza xdak transport nk pi sana.tambah pula waktu mlm,tp kalau dh xdak cara,xpala..jalan kaki pun jalan laaaaa....kalau kena culik,cari la sesapa ganti jd pengarah mcp nt.

ct_saggie said...

akk
sabar tau kak
smg akk dpt jalankan mc dgn baik nanti
caiyok2
kami pun sama ni...
sedang usaha...smg kita berjaya
hehhe
eh!!!
abg hatta...hai abg hatta...hehhee
klu abg tak kenal ct...mmg harus di jual ke amerika...

Abg Hatta said...

Nnt abg dtg amin la. sian adik abg ni. owww..ct,kenal.hai..