CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 3, 2009

Hmm.. Apa Boleh Buat


Ni la keyboard yang setia menemaniku sepanjang 3 tahun ni...


Haihhh...
Apa boleh buat..
Kalau benda dah nak jadi,
jadi juga la akhirnya.

Sepanjang 3 tahun aku di UKM ni,
keyboard tu la yang sentiasa menemaniku..
setiap kali aku menghadap komputer.

Tak kisah la nak buat assignment ka,
nak taip dokumen ka,
nak karang warkah ka..
wasiat ka....
keyboard tu la yang paling banyak berjasa.

Namun,
kini kusedari,
keyboard aku dah tua.

Mungkin..
dah tiba waktu untuk dia bersara.

Usianya dah senja.
Otaknya dah nyanyuk agaknya.
Kerap juga terjadi..
lain yang aku taip,
lain huruf yang tertera.

Tapi,
tu kira ok la..

Kini,
spacebar pula buat hal.
Nak jarakkan pun terpaksa menekan beberapa kali.
Baru boleh jarak...
Haih....
Apa boleh buat..
Dia juga "hamba"..
hamba kepada manusia.

Kudratnya dah tak ada.
Dia dah tak berupaya agaknya.

Hmm..
Macam manusia juga.
Bila tiba di suatu masa..

PASTI

Kita juga akan mengalaminya...



:look:-Cik LieYza Director Perasan-

10 comments:

Anonymous said...

"haihhhh..."

NASIHAT:"jgn mengeluh"

-mixfar-

adul said...

manusia masih ada kesabaran...

kamarul said...

ekikiki...
beli r yg bawuu...
uhuhuhu

Anonymous said...

sobai..sobai....
serabai....
meh pakcikQ belikan 1..
huhuh

ukmstudio said...

Itupun nasib baik masih ada keyboard, hmmmm....tapi....cuba tak payah guna keyboard, boleh taip tak....

aida said...

setiap yg idup pasti mati.
setiap yg muda pasti tua (kalu smpt la)..
tp keyboard lain sket kut..
leh recycle....
hikhik

ct_saggie said...

erm...
cian akk
xper...
nati dah keje...
leh beli baru...
tp sygkan dgn keyboard tu
byk jasa...
erm...
simpan wat kenangan...
pastu beli baru...
bila dah ada duit nati...

CikLieYzaOnline said...

tgk la...
selagi bole bertahan..
guna yg ni dulu laa....
buat pa nk bazir duit..

heeeeeeee
(ayat haji bakhil)

CikLieYzaOnline said...

utk studio:
kalau xguna keyboard...
tak wujud la blog kesayanganku ini..

CikLieYzaOnline said...

utk mixfar:
okeh..okeh...
xmengeluh dah pasni...
=)