CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 20, 2011

SiapA aKu Di MaTa kaMu


"Siapa aku di mata kamu?"
Ya, seringkali soalan ini muncul di fikiran.

Kucuba tunduk ke bawah.
Dan ini yang kutemu.

Sepasang selipar berwarna biru !
(sapa nak, boleh dapatkan di pasar malam dengan harga rm10 sepasang)

Kucuba pusing ke belakang..
dan
ini yang kulihat !

Sebuah beg sekolah (juga berwarna biru)
....mungkin kebetulan....

Aku masih lagi tidak berpuas hati.
Kucuba pandang ke hadapan.
Dan seringkali inilah yang kutemu...

Sebuah motosikal buatan Malaysia !
(dan kufikir sekiranya dilakukan survei,pasti ramai yang tidak berminat untuk membelinya)

Argghhh tidakkkk..
aku masih lagi tercari-cari..

Di mana agaknya????
-fikirku sambil memerhatikan segenap benda yang ku ada-

Kucuba lihat diriku yang normal.
Ya, sehelai jaket yang kupakai setiap hari.
(ketika menunggang motosikal)

Ish, takkan kot.

Kucuba cari lagi.
Kulihat T-shirt yang kupakai.
Hmmm...
bukan agaknya sebab harganya cuma rm20 tunai.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku tertanya-tanya,
mengapa seringkali aku dilabelkan 'kaya'.
Huahuahua.
Aku nak gelak guling-guling bila ada orang yang menganggapku sebagai anak orang kaya.

=====================================

Aku juga seperti orang lain.
Rakyat biasa yang hidup dalam keadaan serba sederhana.

Bermula dari zero,
dan kini alhamdulillah semakin lancar
(walaupun tak selancar mana).

...............................................................................................

Mata manusia memang berbeza.
Kalau bergaya dan berjenama, boleh jadi juga orang tu sememangnya kaya.
Aku yang pakai baju pasar malam pun dilabel sebegitu rupa.
Muahaha :p

Sudahlah dilabel,
ada juga yang menganggapku sebagai mesin ATM untuk pinjaman semasa.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Hidup ini sangat kelakar.
Aku sendiri keliru.
Apakah yang dimaksudkan dengan KAYA?
Definisi?
dan
Ciri-cirinya?

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Mungkin juga anak mataku yang tak berapa nak hitam ni
(koko koko manja)
berkerlipan umpama syiling emas bila kubukakan mata...
Hahahahahahaha

=Wallahua'alam=

0 comments: