CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, February 21, 2009

Realiti di Alam Fantasi

Em... mesti anda tertanya-tanya kan..
Apa kaitan antara cerita yang akan disampaikan dengan gambar di atas ni???

Begini sebenarnya...
Kisah ini terjadi pada 21 Februari 2009 jam 10.30 pagi..
Suara jeritan yang amat kuat tiba-tiba kedengaran..
Ruang bilik tidur yang sepi bertukar tragedi...

"Kenapa ni, Liza? Kenapa ni?"

Ain yang terkejut dari tidur terus mengajukan soalan bertalu-talu kepada Liza yang tidur di katil bersebelahan... Wajah Ain kelihatan agak selekeh dengan rambutnya yang kusut-masai ditambah pula dengan matanya yang sepet, tidak memakai cermin mata seperti biasa. Maklumlah, baru bangun dari tidur. Ditambah pula dengan wajahnya yang agak ketakutan. Hahahaha.. mesti jantungnya berdegup pantas bagai drum yang sedang dipukul-pukul oleh tukang drum.

Soalan demi soalan masih diajukan tanpa henti. Namun, jawapan yang diterima hanyalah sekuntum senyuman yang agak menyakitkan hati. Liza hanya tersengih memandang Ain. Tanpa sepatah kata, Liza terus meletakkan kepalanya kembali di atas bantal dan memejamkan matanya semula.

Kedengaran ungkapan "astagfirullah..." dari mulut Ain. Ain bingkas bangun dan mengambil tualanya untuk mandi di bilik air, meninggalkan Liza keseorangan. Liza yang membuka sebelah mata hanya memerhatikan gerak-geri Ain sepanjang dia ke bilik air. Tatkala Ain benar-benar sudah keluar dari bilik tidur, Liza bingkas bangun dan ketawa terbahak-bahak.

"Mimpi rupanya aku!!!!"

"Macam mana pula aku boleh mimpi sampai terjerit-jerit ni? Haih...Buat malu aku saja..."

Liza memandang gambar Bug Bunny yang tertera di baju tidurnya. Teringat dia kembali akan mimpi yang baru sahaja dialaminya. Sebenarnya, dalam mimpi tersebut, Liza bermimpi Bug Bunny menjadi hantu. Macam mana nak cerita, ya??? Agak pelik sedikit. Sukar nak digambarkan.

Kepada para pembaca,
untuk mengelakkan kejadian di atas berlaku kepada anda,
amalkanlah petua-petua seperti berikut:

- basuh kaki, cuci muka dan gosok gigi sebelum tidur
- kalau anda pakai baju tidur yang ada gambar kartun, jangan renung kartun tersebut sebelum
tidur
- elakkan makan maggie sebelum tidur
- baca doa dan terus tidur
- ucapkan selamat malam kepada diri anda
- senyumlah sehingga anda betul-betul tertidur

Anda pasti akan bangun dalam keadaan yang selamat dan ceria serta takkan mengganggu ketenteraman rakan yang tidur di sebelah anda !!!! Selamat Mencuba!!!

-Cik LieYza Director Perasan-

21 comments:

adul said...

kahkahkah..
pe lak kene mengena mkn maggie ngn mmpi antu nih?

kamarul said...

mkn maggie skt perut..
so,mmpi antoo figter ler nnti...
tul x liza???
hahaha.....teringat kisah mmpi aku smlm..
jumpa awk cun!!!hahahaha....
tp syg xde gigi....

aida said...

yo la tu!!!
den nk komen juge yo...
cane nk wat blog ni?
den de gmail ajo haaa..
x pande nk wat blog cenggini haaa,..

ct_saggie said...

huh....
akk.
bukan 22 hb februari la kak
tapi 21 februari la
hehe
esok ahad baru 22 februari.
betul tak kekawan?
hehhehe
kelakar la akk ni...
cmne lah leh mimpi cmtu..
ngigau la tu..
ain mesti terkejut tahap dewa ni...
hehee
kak liza---kak liza...
kelakar la ct baca ni

CikLieYzaOnline said...

Eh, bkn ke kak liza tulis 21hb tu?
ct slh bc tu..
heeeeeeeee

tq2..dh baiki tarikh dh...
sorry ye kgkwn....

CikLieYzaOnline said...

utk adul dan kamarul..
mkn maggie nnt leh mmpi hntu..
sbb rambut hntu sama kerinting mcm maggie...
heeeeeeee

CikLieYzaOnline said...

utk aida..
buka je blogspot..
pastu create la satu..
kalo nk tau lebih lanjut,
tnya adul atau ct...
diorg lebih mgtahui...
saya mmg x pndai sgt...
heeeeee....
sndiri pun msh belajar lg ni...

hasni Jamali said...

terima kasih...hihi
hmm, nk bawa p dinner tak sesuai la, warnanya tidak menepati permintaan.heheh

CikLieYzaOnline said...

xpe,letak je labuci kat kain plak ke..yg gold2 kaler..hehe

Anonymous said...

hahahaha...
kelakar ler ang ne..

ct_saggie said...

HEHHEHE...
AKK DAH BETULKAN..
hehhehe
ni la akibat akk mimpi tadi malam
smpi slh tulis tarikh
hehehe
heheeh

Anonymous said...

tul tue...
wei...ang apa cerita?
hihi

Anonymous said...

wei dasyatnya!!!
ang bgn tdo kui 10.30???
mcm mna nk jmpa mak mentua ni?
haha

tata said...

hehehe...chumilnye mimpi tuh...xyah tngok kartun...life taw?hehee

apis said...

ish...
dasyat...yg dok mmpi katon sapa suh...saheh tdo x baca doa nih...nak kena nih....tibai baru tau...

CikLieYzaOnline said...

kpd anonymous...
hg ni sapa plak dh?
tulih la nama...
aku ni kan banyak peminat..
heeeeee

em..
aku bangun kul 10.30 sbb mlm tu aku tdo lwt...byk kerja x siap...
2jam je tdo tau...

xpe2..
mak mentua aku pasti memahami menantu kecayangannya ini..
hahahaha

CikLieYzaOnline said...

kpd tata:

hehe..diriku amat bertuah kerana mampu bertemu dgn bugs bunny scra live...tiada manusia yg berjaya menemuinya sblm ini..akulah insan yg bertuah itu..tahniah liza..
heeeeee

CikLieYzaOnline said...

kpd apis:

tibai la kalau berani...
huhuhuhu

_che.amat_____ said...

makasih kerna melawat :D
liza mane ni ek ??
hehehehe

CikLieYzaOnline said...

liza anak cik dean...
heeeeeeee

Anonymous said...

tergege la mmpi ang ni..huhu