CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, August 22, 2011

PoKoK


Ada orang bertanya,
macammana hidup sekarang?
mesti boring kan?

Eh, taklah...
tak boring pun..
my life so busy here like im working in L.A fuyooohh hahaha...

Walau sibuk macammana pun..
hobi aku berkebun tak pernah aku tinggal..

Aku tak suka sangat makan sayur tapi aku sangat suka makan ulam.
Suka yang amat...
Jadi, setiap hari..balik ja rumah konfum aku akan luangkan masa koman-koman pun 15 minit kat kebun kat depan rumah..
macam2 sayur yang aku tanam..tapi,aku tanam sikit-sikit ja la..ala-ala tanaman Sara Diri yang macam aku belajar kat dalam buku sejarah form 4 dulu tu..

bila bangun pagi2..keluar rumah tengok pokok2 sayur yang subur..terus hati jadi berbunga- bunga..lantas dengan pantasnya aku amek tuala dan mandi dan terus pergi kerja..
bila kita mulakan hari dengan memandang sesuatu yang berkaler hijau..kita akan jadi segar tetiba dan bersemangat.. (^-^)
betul.tak bohong.

Time balik kerja plak..seharian yang meletihkan terus jadi hilang bila aku berbaik-baik dengan alam..Setiap hari,dalam pukul 6 aku sampai rumah..konfum, aku akan nampak mak dok siram pokok2 yang aku tanam ..pastu ada ayam bermain2 kat situ..pastu kucing aku yang comel tu pun selalu ja bermain2 kat situ..sumpah bila aku tengok fenomena sebegini..aku rasa indah dan bahagia sangat..alhamdulillah...

Jom tengok apa yang ada di kebun aku..


Selamat datang..
ni pokok ciku..
walaupun sama tinggi ngan anak menakan aku tapi dah berbuah 2 biji..


(asalnya 3 tapi sebiji lagi excited sangat nak luruh sebelum masak huhu)


ni delima..

ni kacang tanah


ni pokok ubi kayu yang senang sangat nak tanam..



pokok limau kasturi..

dan ini buah dia...

pastu ada banyak lagi yang aku tanam..tapi tak larat nak amek gambar banyak2..
jadi, sapa kata hidup aku boring??
hehe

SELAMAT BERPUASA




0 comments: