CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 23, 2009

Ada Lagiiii....

Assalamualaikum semua..
Sekarang dah pun pukul 3.30 pagi..
juga masih berada di dalam konti bersama DJ Ahmad Pauzi Zakaria.
Segmen Mesra Dinihari.
Tapi, aku hanya menemaninya hingga ke pukul 6 pagi nanti.
Segmen ni, aku tak on air sebab kami tak buka topik.
Hanya putar lagu.
Jadi, cukuplah kalau seorang saja yang mengendalikannya.
Aku pun apa lagi..
Inilah kerja aku..
Buat posting baru.
Ambik kesempatan tumpang ada internet ni ha..
Kan..kan..
percuma..
depan mata...
apa tunggu lagi..
heeeeeeeeee
Hari ni aku masuk kerja awal sikit..
Pukul 8 malam lebih sikit2 macam tu la..
Dan waktu tu..waaaaaa..
bertuahnya aku sebab DJ Makngah Syatirah sedang mengendalikan segmen Mesra Nurani..
Dapat jugak la bergandingan dengan dia buat seketika..
Ish..terharu dan bertuahnya rasa..
Bukan senang tu sebab dialah DJ yang paling terkenal di Kedah FM selain arwah Pak Din..
Bangga aku dapat bergandingan dengan Makngah semalam..
Alhamdulillah..
mungkin inilah takdir dan rezeki dari-Nya..
kan..kan..
Kemudian,
haaaa..
pukul 10malam-2pagi..
yang ni paling rancak..
aku bergandingan dengan DJ Rizal dan DJ Faizal..
segmen Mesra Interaksi, P&P dan Kuiz..
Memang kaw2 gila dan riuh rendah kami bertiga..
banyak dapat panggilan dan SMS yang diterima.
riuh rendah hora-hora..
semua pendengar yang hubungi kami pun turut ceria bersama kami..
heeeeeeee..
sebenarnya,
aku bukannya pandai kendalikan sangat..
tapi, dah ada dua orang abang yang riuh rendah ngan aku..
jadi, aku pun mencelah2 la sama..
tapi memang riuh rendah la segmen tadi..
terima kasih buat dua abang DJ tadi sebab bagi aku join supaya turut gila bersama mereka..
hehehehehe..
Memang puas gelak tadi..
Satu pengalaman berharga..
Kemudian,
beralih ke segmen Mesra Dinihari..
Bersama DJ Ahmad Pauzi..
Sebenarnya,
aku tak tau nak panggil apa kat DJ ni..
mulanya nak panggil uncle..
tapi, dia suruh aku panggil pakcik..
jadi, aku pun hentam kromo la panggil pakcik juga..
heeeeeeee..
Dan apa yang istimewanya,
ramai DJ-DJ disini yang terkejut sebab aku boleh "masuk" dengan pakcik DJ ni..
kata mereka,
bukan senang pakcik ni nak sembang dengan orang..
tapi, dengan aku dia OK dan kami masih boleh bergelak ketawa..
entahlah..aku rasa biasa je..
tak ada apa-apa pun..
hahahahaha...
selalu je jadi kat aku macam ni..
yang mana orang tak ngam dan takut..
yang itulah aku boleh "masuk"..
hahahahaha..
ALHAMDULILLAH..
Dan sekarang ni,
aku berada di dalam konti dengan pakcik DJ tu la..
kesejukkan kami berdua di konti dengan air cond yang dingin.
beku juga aku jadinya..
lupa bawak baju sejuk..
wuwuwuwu
Tadi kan,
aku dijamu kek sebab hari ni besday Mak Long yang jaga kat bahagian teknikal..
konyang den ni ha tolan kek free..
hahahaha...
masa tu tengah bersiaran dengan DJ Rizal dan DJ Faizal.
Ni waktu ni pulak,
pakcik ni nak keluar beli air teh panas..
tapi guard pulak kunci pintu..
hmmmm..
tahan je la kami kat sini..
kan..kan..
heeeeeeee
Dan kepada semua pembaca,
harap maaflah ye kalau posting baru-baru ni hanya berkaitan bidang tugas aku disini sebab inilah hidup yang aku alami kini..
celik-celik mata,
masuk konti..
lepastu bila mentari menyinari hari,
aku pulak yang pejam mata sampai tengahari..
heheheheh...
dah macam kelawar dah aku rasa..
Dan buat semua rakan yang sedang praktikal sekarang ni tak kiralah di mana sahaja anda berada,
sama-samalah kita menimba ilmu sebanyak mana yang boleh..
inilah masanya..
kan..kan...
Tapi,
praktikal ni macam ok la juga sebab penat buat kerja,
balik terus lena.
tak payah fikir assignment lain dah..
heeeeeeee.
Setakat ni,
alhamdulillah..
aku kira ok la disini dan harap2 ia kekal ok buat selama-lamanya sepanjang aku praktikal disini.
kan..kan..
mudah-mudahan..
AMIN...
Dan.
em..
apa lagi nak tulis..
lupa pulak..
Haaa..
aku kat sini juga ada terlibat dengan MCP lagi sekali..
hahahahaha..
sejarah MCP berulang kali..
wuwuwuwuwu..
Katanya,
punca MCP ni sebab muka aku terpampang kat header si studio tu..
hahahaha..
padan muka aku..
nak tumpang glamor sangat..
last-last kena buat MCP..
hahahahaha..
demam lagi la aku lepasni..
Hmmm..
itu sajalah yang dapat aku tulis disini buat ketika ini..
Dan pesanan aku,
"rebutlah peluang yang ada tapi jangan sesekali mengambil kesempatan ke atas apa jua yang kita lakukan."
Sekian, wassalam.

12 comments:

ct_saggie said...

heeeeeeeeeeeeeee
jd yg 1st
huhu
den raso lah....
byk dah anak2 kambing yang tercipto ni ....
yo la
si pemanggil pun sibuk nk jd kambing gak
hish....
yg penting kita dua mmg kambing original ok....
heeeeeeeee

amu mejie said...

kambeng ori eh...den x campur k..korang bau kambeng sendiri2 k..haha~ cmne ekau leh rapat ngn dj x senyum ngn org tu...ekau jangan kkngah..rasa mcm nk dok terus jerk lam konti tu..haha~ den x sabor tol la nk merap ekau kkngah minta lagu..pas den. den la pasni..hehehe~

CikLieYzaOnline said...

makyam,
hahahaha...bing mary kusayang...
wiwiwiwiwi

mejie,
bing go kaki temberang...
heeeeeeeee..
den guna taktik no 47...
tu pasal dj tu leh cayang kek den..
wahahaha
nak merap den pasni...
leh..leh...
dengan syarat belanja den mkn nasi putih+sup ayam+telur dadar..dan pastikan ianya terhindar daripada cabai2 yg leh menyesakkan perut den..sebab den anti pedas...
den kempunan..lama x mkn...
heeeeeeee

amu mejie said...

kaki je temberang..hehe~ taktik 47?ekau main2 siap!..ni yg bes ni..kasi podeh2 ckit.biar mengigil lam konti tu..hehehe~

eh kakngah..pesal radio kedah online ni xleh dgr pon..haishhh~~ baru den nk dengar gemersik sore buluh betong ekau tu..haha~

CikLieYzaOnline said...

hahahahaha..
taktik 47 tu slalu den guna wktu2 genting..
taktik 47,taktik melipat di musim tengkujuh...

Boleh la..
ni den tgh bersiaran..dgn ice dj..waaaaaaa..gigil den mlm ni sbb dia dj paling gempak masa kini...
tkutnya....wuwuwuwuwuwu.
panjangkanlah umurku mlmni ya Allah..takutnya bila bersiaran ngn dia..takut den merosakkn dia punya program sbb siapalah den ni kan...dj bing bling ygsekadar mengembek di tmn permainan..

amu mejie said...

haha~ meh cini den lipat ekau kkngah...jwpn x penah mngikut skema jwpn..wachaa~

dj ice dulu bukan ko duda lunkawi.fm? mcm den ponah jo dgr namo beliau tu..ala kkngah.ekau ngembek jo..asl bunyi cukup...hehe~

peminat ekau kbnyakkn org mano?? baling ko kola nerang ?hehehe~

CikLieYzaOnline said...

hahahaha..
den domam ni ha..
domam teruk dh ni..
mlm ni xleh on air..
suara xdo ha..

semalam den ngn dj ice..
dia asal dj lngkawi..
pindah ke kedah fm..
fuyoo..hbt gilo den kena bergndingn ngn dia..dh ada org gelar den ni aisliza..haha.prsn lagi..kuakuakua.

peminat den ramai..
hahahahaha..
org hulu sempadan siam den rasa..
heeeeeeeeeeeee

ukmstudio said...

Baguih le...dah ramai peminat....

ukmstudio said...

Si YAM tu memang suka sangat jadi yang 'first' yang 'second' pulak sapo agaknye ye....

amu mejie said...

sian ekau kan..berduet lg ngn dj ice..kan da sejuk demam..hak2~.. aisliza kunun...ais batu campur ade la..hehehe~ den ponah ler dgr sore dj ice dulu ms kek kg dulu.. ekau sleng siam ke ni?hehe~

CikLieYzaOnline said...

si studio,
hehehe..
peminat den dh bertambah lagi sorg..
eh,bkn peminat..pengikut..
hahahah...
macih2,heeeee

mak yam mmg suka jd yg 1st..
tau x napa dia jd 1st..
cuba ekau perhatikan..
setiap kali ekau tulis nama cik yam,
ekau msti gunakan huruf besar kesemuanya..
jadi,sbb tu la dia perlu kekalkn kedudukannya sbg org pertama.heee.
nama den ekau xpernah tulis guna huruf besar pun...wuwuwuwuwu.siannya kek den..wuwu.den xmau jd yg 2nd..den nk jadi yg last..hehe.slalu je den ni last minit.hehe

mejie,
hahaha.
den takut ekau tau bila berduet ngn ice dj tu..sbb dia mcm hbt je den tgk.menakutkn den je.puas den mngucap bila nk kena on air ngn dia.

mizz niena said...

lieza...amboi..bukan men lagi skang...hehe...nak gambar masa dinner...huhu...