CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 22, 2009

Macam nak gelak lagi.. heheh

Assalamualaikum semua..


Sekarang jam dah pun menunjukkan pukul 3.36 pagi.

Masih berada di dalam konti bersama DJ Ahmad Pauzi Zakaria dalam mengendalikan segmen Mesra Dinihari bermula jam 2 pagi tadi sampailah ke pukul 6 pagi nanti.


Nampaknya,

kami berdua agak mengantuk malam ni.

Heeeee...

Terasa macam lambat pula jam berjalan pagi ni..

Tiada panggilan yang dibukakan pada malam ni..

Jadi, mungkin sebab tu la mengantuk datang lagi!!!

heeeeeeeeee


Emm...

hari ni, aku masuk ke konti pada jam 9 malam..

berjalan kaki terkedek-kedek keseorangan..

ada la juga dua tiga orang budak lelaki jalanan yang mengacau aku..

tapi, aku buat rilex je..

dalam hati..berdoa sambil mengucap sakan..


Alhamdulillah,

selamat juga sampai ke RTM ni dengan selamatnya.


Bila masuk konti,

kelihatan DJ Zaida sedang mengendalikan rancangan Evolusi Remaja.


Kemudian,

aku bergandingan dengannya dalam segmen Seleksi Dua Evolusi Remaja.

Pertandingan pilih lagu antara DJ..

Hehehehehe..


Pusingan pertama,

aku kalah sebab pendengar yang hubungi kami menyokong lagu kak Zaida..

aku kalah 2-1..


Pusingan kedua,

aku menang penuh..

heheheheh..


Pusingan ketiga,

aku jugalah pemenangnya..


Hahahaha..

Kali pertama masuk bersiaran dalam segmen ni dah pun menang dan berjaya menewaskan kak Zaida..


Kebiasaannya,

rancangan ini dikendalikan oleh DJ Zaida dan DJ Rizal.


Tapi,

DJ Rizal tak sihat hari ni..

Jadi, akulah penggantinya..

wuwuwuwu..perasan je kan..

hahahaha.


Sebenarnya,

saja je tu aku nak buat gimik..


Kebetulan je tu aku ganti dia..

heeeeeee..


Tapi kan,

heheheheeh..

terima kasih buat pendengar yang menyokong aku tadi..

hahahaha..

puas aku promot lagu aku..

akhirnya menang jua..

wah..bestnya..!!!

memang berbaloi..

heeeeeee


Kemudian,

aku bergandingan pula dengan DJ Nazri dalam segmen Mesra Interaksi.


Hahahaha..

kali pertama bergandingan dengan abang Nazri..

lawak je rasa..

masih terasa macam takut-takut sikit..

apa tidaknya..

dari pukul 10 malam sampai 2 pagi kena cakap..

huhuu..takut wooo..


Masa tu kami kendalikan segmen Pilih dan Putar.


Hehehe.

Kalau malam semalam aku main tipu dengan DJ Ahmad Pauzi dengan main hentam je aku letakkan nama-nama semua orang yang aku ingat..

ampun ye..

wuwuwuwu..


Tapi kan,

malam ni..

kami tipu sikit-sikit je pada awalnya..


Masa tengah bersiaran kan,

hahahahaha..

aduh, sekali lagi dapat beberapa panggilan daripada pendengar..

haih..soal selidik latar belakang..

malu..malu..

serba salah jadinya..


Jadi,

semalam..

maka habis bocorlah serba sedikit maklumat peribadi aku..

haih..sembunyi punya sembunyi..

orang asyik nak tanya je..

macam lawak je kan..

aku yang comot2 ni pun orang nak kenal..

hahahahahaha..


Lepas tu,

kiriman SMS lagilah kelakar..

hahahaha..

tak tahan aku baca..

dah la aku kena baca apa yang orang hantar..

abang Nazri pulak asyik gelak je..

heeeeeeeee


Kami buka topik 'Kembara'..

Haih..

pakat tanya habis aku ni orang mana..

abang Nazri pula pecah tembelang yang aku ni pelajar UKM.

wuwuwuwu..


Macam-macam SMS yang aku dapat daripada sahabat Kedah FM ni..

hahahahaha..

nak kenal la apa la..


haih..

dilema..dilema..


Lagi kan,

masa aku tengah bersiaran..

keluarga aku kat rumah pun apa lagi..

asyik SMS hantar mesej gelakkan aku..

wahahahahaha...


Liza yang suka baling batu kat lembu orang sebelah rumah aku ni dah pun jadi DJ untuk negeri Padi Paddy..

hahahahaha..

jap..jap..

aku sendiri pun nak tergelak juga..

hahahahaha...

jadilah..

DJ praktikal..

heeeeeeeeeee..


Emm..

lagi kan,

adik aku ni si Fitri ni pun apa lagi..

terus SMS..


"kakngah, letak la nama aku..aku nak tujukan lagu untuk awek aku.."


hmmm..

menyampah betul aku..

miang sungguh adik aku..

haih..

tapi..sebagai seorang kakngah yang baik..

aku pun tunaikanlah apa yang adik aku nak..

dan adik aku si Fitri tu sangat bertuah semalam sebab aku sendiri yang melaungkan namanya di radio negeri...

waaaaaaaa..

apa tunggu lagi..

motif aku tulis ni???

heeeeeeee...

kalau baca tu,

sila-silalah bayar royalty kat kakngahmu ini..

heeeeeeeee


hmmm..

Macam lawak je kan suara aku yang macam tak cukup umur ni berkumandang di satu negeri..

hahahahaha..

sungguh ku tak percaya aku adalah aku yang sekarang ni..


Dan yang sukar lagi untuk kupercayai..

para pendengar yang telefon memanggil aku DJ Liza..

hahahahahahahahaha..

puas aku tahan gelak setiap masa..

hahahahahaha...

gelak lagi..

hahahahahahaa..

Sekian, wassalam.

9 comments:

amu mejie said...

ayu tol nm gelaran ekau kkngah..dj liza kunun...balik ni den nk tipon nk ckp ngn dj bing bling..haha~ nnti den nk pomote blog ni kat sahabat kedah.fm terus....hehehe~ pastu den jd org tgh..sapa nk ngorat ekau bak cini seploh hengget skali salam..haha~ 70-30 k..haha~

amu mejie said...

lupo den....ekau menang ms putar lagu pe kkngah? mesti lagu rakyat ni kan..tu yg menang..sal pndgr sume tua2..haha~ main kotor ni...hehe~

wulan said...

wei, lama siot tak dgaq crita, ak msj hg, hg tak bls pown...dah lupa kt ak ka..huhuhuhu..best la ak dengaq crita hg...

ct_saggie said...

huhu
kak liza dj gilo2
hahahhha
mmg elok la hang jd dj dgn sifar ekau yang gilo tu...
hahhaaha
den lama la xjumpa ekau
rasa mcm beribu2 tahun jo...
sowi ar lama dah xbls komen...
huhu
ct balik praktikal terus tak ingat dunia
tgk tv and then tido
hahhhaha

CikLieYzaOnline said...

moon..
bila hg hntaq?
xdapat pun sih..
kalo dapat,dh lama aku bls..
hg cmana la ni kat bernama?

CikLieYzaOnline said...

Baru berkesempatan main curi internet..heeeee..

mejie,
bing bling..hahaha..
sedap gak.hahaha..nnt pas ni pemanggil den sumanya kambing2 belaka..hahahaha...
mbekkkkk...
ekau jgn,ekau lum tau den sapo..lagu rakyat x men la..
den amik lagu klasik antarabangsa..heeeeeeeeee
hek eleh,nk jadi broker la tu..
ekau ni nak juai den mcm kmbing ko..hahahahaha...jgn bongkarkan identiti den...den x suka gelemor..den lebih suka org kenal tapi x kenal sbb den ni simple orgnya.kalo gelemer2 payah,den nk kena mackup lawa2..hahaha..cik ct ok la gelemer sbb dio kaki mackup.den ni bgn tdo basuh muko jo..wuwuwuwu

cik yam..
hahahahahahaha..
den raso pun den dh mcm gilo kojo kek sini haaa..
makin gilo jadinya ngn pemanggil gilo miang gatal meronyam...hahahahahahaha
sabar jo la den ni haaa..
den pun rindu kek ekau tapi siang2 den tdo..ekau lak kojo..nk sms xleh..
mlm2 den kojo ekau lak tdo..
hahahahaha..
camano kito nk mgembek ni cik yam oiiii..heeeeeeee

apapun,den syg kek ekau..
buek cik yam,mejie,moon..
nama ekau sume dh pun den sebut dan biarkan ia berkumandang di negeri padi paddy den ni...
tkasih sbb jd kwn den selama ni..dulu dan kini....
bertuah den dpt kwn mcm ekau suma ni...

ct_saggie said...

heeeeeeeeee
kambing mengembek mlm2 buto...
tu kambing meroyan kak
hhaahhahaa
den pun nak sebut nama ekau juga la....
hahhaaha
tp kat channeel radio kambing...
akan datang
coming soon

amu mejie said...

elok la kkngah..ekau pon thp klasik dah den tengok..leh muziumkan da ni..hehehe~ kambeng gurun bnyak kt kedah tu..hehe~ xyah mekap teruk2 kkngah...bedak nyonya pon da ok..mcm la org nmpak lam tu..hehehehe~

CikLieYzaOnline said...

mkyam..
hahahaha..
radio kambing..ekau la dj nya...
hahahahaha..
den jd pak guard dah la kek sana ha..
jaga anak2 kmbing supaya x dimakan singa...

mejie,
hahahahaha..
kata kat den yo..
oho nk muziumkan den yo..
hahahahaha..
bedak nyonya...baik pakai bedak sejuk...segar kulit muka..haha