CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 1, 2009

WIRAku Lari Gagah Berani

Hai blog.
Hehehe...
Maaf ye blog sebab lambat update.
Semalam,
tuanmu pi menyembang dengan blog yang lagi satu sampai terlupa pulak janjiku nak update tentang kisah hari ketiga exam kat sini.
Hmm..
Hari ketiga exam kan blog,
waaaaahhhhhh...
best...!!!
Pukul 11.20 pagi,
aku dan Ain keluar dari bilik menuruni anak tangga macam biasa la.
Kalau tangga tu ada mak, ayah, kakak, abang, adik, pakcik ke makcik ke...
kami ni pasti akan menuruni pakcik-pakcik tangga jugakla..
sebab bilik kami ni letaknya di atas bukit.
Tiada cara lain untuk turun ke bawah selain menggunakan tangga yang telahpun disediakan sejak zama berzaman.
Terima kasihlah kepada buruh binaan yang buat tangga tu ya.
Lepas tu,
bila sampai kat TSS,
dah nampak la muka Wan Asma yang sedang menunggu kami.
Jadi,
kami bertiga pun berjalan la menuju ke DECTAR untuk menduduki exam SKKC 3123 Pengurusan dan Persembahan Estetik.
Hhuhuuhu..
Takut juga nak jawab exam.
Sepanjang perjalanan kami ke DECTAR,
jantungku ni dah berdegup pantas dah sebab takut tak boleh nak jawab exam nanti.
Takut juga kalau-kalau ditanya tentang MCP lagi.
Hehehehe.
Tapi kan blog,
masa berjalan tu kan,
wahhhh seronoknya...
perasaan gigil ni terubat sedikit apabila melihat WIRA AEROBACK menyusur laju dengan megahnya di jalan raya.
Jadi,
aku pun kira la berapa banyak WIRA AEROBACK yang kujumpa sepanjang perjalanan menuju ke DECTAR.
Macam-macam warna ada...
Cantiknya..
Sukanyaaaa.....
Sampai la di suatu ketika,
Wan tanya soalan apa entah kat aku..
tapi aku langsung tak dengar..
sampai Wan hampir marah la jugak kat aku sebab dah ulang banyak kali tapi tetap tak dengar.
Hehehehehe.
Bukannya apa,
aku terlalu asyik mengira WIRA kesayanganku..
Hehehe
Bila sampai DECTAR,
sebanyak 29 buah WIRA AEROBACK yang aku jumpa.
Lepas tu,
terus aku masuk dewan dan jawab soalan.
Bila baca saja soalan exam tu,
wuwuwuwwuwu...
bahagian A agak menggigilkan tubuhku.
Tetiba saja aku tak tau apa yang aku nak jawab.
Jadi,
aku jawab la soalan di bahagian B dulu dan diikuti dengan bahagian C.
Dah selesai menjawab bahagian B dan C,
aku berpatah balik kepada bahagian A.
Puas juga aku fikir apa yang aku nak 'goreng'.
Hehehehe.
Sambil 'menggoreng'.. sambil aku tersenyum simpul..
Hahaha
Tuanmu ni memang macam tu,
kalau nak temberang tu mesti nak tergelak dulu.
Pastu baru la dapat temberang dengan tenteramnya.
Heeeee
Tapi kan blog,
masa nak jawab bahagian C,
sekali lagi tuanmu nak tergelak sebab masa tulis jawapan tu,
tuanmu terpaksa menggunakan perkataan 'studio'..
hahaha..
macam nak tergelak pulak sebab tetiba saja rasa 'studio' tu nama seseorang..
Maka,
sekali lagi fikiran tuanmu ini melayang mengenangkan 'seseorang'..
sambil ketawa perlahan-lahan sambil menulis menggunakan 'perkataan' tersebut sampailah selesai.
Alhamdulillah...
Dapat juga selesaikan kesemua soalan walaupun tak pasti la 'gorengan' tuanmu ni bertepatan atau tak dengan selera Dr Asiah Sarji..
Hehehehe...
Lepas tu kan,
aku pun keluar la dewan..
Aku dan Ain berjalan pulang ke Kolej Amin..
(Kolej mana lagi kami nak pi.. kan..kan..)
Masa perjalanan pulang,
sekali lagi aku menyambung kiraan jumlah WIRA kesayangan.
Bila sampai saja kat Amin,
jumlah WIRA yang aku temui sepanjang hari semalam adalah sebanyak 49..
Puas aku perhatikan ke kanan dan kiri agar dapat menggenapkan ia menjadi 50 sebelum aku sampai ke bilik.
Malangnya,
dah tiada lagi WIRA kesayangan yang lalu kat depan atau belakang aku waktu tu.
Hmmm...
Tercari-cari aku 1 lagi WIRA tambahan yang bertuah tu.
Tapi,
tetap tiada juga.
Apapun,
aku pulang ke bilik dengan hati yang gembira kerana telah bertemu dengan WIRA kesayanganku sepanjang hari...
Tu je la ceritanya.
Hehehehe

14 comments:

ukmstudio said...

Hmmmm....den dah baca yang ni, itu hari den gi studio sebab kakitangan jpp nak cek dalam studio mana2 yang nak diperbaiki. Masa balik ke Pusat Penerbitan den nampak dua orang pelajar mcp dulu(kedua-dua chinese) nak masuk dewan dectar, masa tu den dah dalam keto dah...dia tak nampak den. Tapi yang lain2 den tak nampak pun....

CikLieYzaOnline said...

den nmpk ekau waktu exm tu,siap den panggil laie tp ekau x tengok den pun..malu den sesorang...wuwuwuwu

Anonymous said...

ala ko neh Liza,pe clas keter wira,laen arr klu GenII ker,MyV ker.....bawu ar brgaye!!!!keh3
-mixfar-

CikLieYzaOnline said...

eleh..kata la apapun,hatiku xkan tergugat dek kata2mu itu.WIRA tetap WIRAKU....dulu,kini dan selamanya....Oh WIRA kesayanganku..satu hari,pasti akan kuberoda 4 bersamamu..heheh.InsyaAllah..

adul said...

tul tu Liza!!!Dul sokg...!!!
WIRAMU TETAP WIRAKU JUGA......
SUDIKAH DIRIMU MENERIMA DIRIKU SEBAGAI PERWIRA DALAM HIDUPMU???
Huhuw

ukmstudio said...

mmm....den tak donga pun hang panggil. Kalau den donga tentu den akan toleh dan senyum sekurang2nya.
Atau kalau lebih pun den akan datang kek hang dan mintak hang belanja den minum...keh..keh...keh...Den ni baik orangnya, cuma ada orang2 tertentu yang anggap den garang....

CikLieYzaOnline said...

adul...
huhu.xmau...

si studio,
hehehehe...mmg la ekau x donga sbb den hanya memanggil ekau kek dlm dunia fantasi den yo...masa den tgh jwb soalan exm bhgn C..den terpaksa jwb soaln mggunkan perkataan 'studio'..tetiba den terkonangkn ekau.jd,den panggil la nama ekau dlm hati tp ekau x jwb pun sbb ekau mana leh dgr suara hati den ni...hehehehehe

CikLieYzaOnline said...

ops,lupa lak den.ekau kalo donga,ekau akan dtg kek den dan mtk den blnja minum kan...emmm,dlu kan,arwah tokwan den slalu pesan,kalo org yg baik,dia sendri akan dtg kek kita sambil mmbawa minuman atau apa2 buah tgn....hehehee.motif den tulis cmni????heeeeeeeeeeee

ukmstudio said...

Itu tokwan Liza...tokwan den, macam yang den katekanlah tu...

ukmstudio said...

Tapi kalau den tak baik takpe lah, den tak kisah... nanti kalau hang terpanggil den buek tak tau je, usahkah sonyum, toleh pun den takkan buek...keh...keh...keh...

CikLieYzaOnline said...

hahaha.pulak dah...ni sorang laie nk merajuk kek den...adeh laaa....apo den nk buek ni....hahaha.

emmm...
oh blog..nampaknya diriku dikelilingi oleh insan2 yg rajuknya kuat tp apakan daya hatiku tetap menyayangi mereka....apakah salah diri ini...oh tidak...hahaha

CikLieYzaOnline said...

emmm,kalo ekau baik kan,den nk buat 1 permintaan..hadiahkn kek den sesuatu bleh?hahahaha.. den mintak ni..heheh

ukmstudio said...

Setakat Clorets tu adolah....keh...keh...keh...

CikLieYzaOnline said...

hahahaha...kalo mmg itu yg ekau nk hdiahkn kek den,den terima je..den x memilih..asalkn itu adalah hdiah ikhlas,plastik clorets pun akn den simpan buek kenangan....heeeeeeee