CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 29, 2009

Satu bintang di langit kelam

Hai blog.
Hmm..
Sekarang dah pun pukul 4.15 pagi..
Hmmm..
Sebenarnya, apa aku nak tulis ni???
Tiada apa-apa yang istimewa.
Sekadar bercerita segarkan minda.
Tadi kan,
lebih kurang pukul 9.25 malam,
aku teringin sangat nak tengok bintang.
Jadi,
aku minta Ain temankan.
Kami keluar dari bilik lebih kurang pukul 9.25 malam.
Kami berjalan kaki menuju ke jalan belakang Amin.
Penat juga mendaki bukit di tengah malam camni..
Jalan yang berbukit-bukau lampunya kurang.
Agak gelap sedikit dan juga menyeramkan.
Kata orang (walaupun aku tak tau sapa yang kata sebenarnya)
"berdua lebih baik"..
ya betul..!!!
memang pun berdua lebih baik.
Kalau seorang,
hehehehe..
tak beranilah aku nak mengembara di tengah malam camni.
Puas kami mencari bintang..
Malangnya,
satu bintang pun tak muncul malam ni.
Entah kemana ia menyepi..
Selalunya,
bertaburan bintang berkerlipan di angkasa sana.
Dekat bilik pun dah boleh nampak cahayanya..
Hmmm..
sedihnya..
tak capai juga hajatku nak tengok bintang..
Lepas tu,
disebabkan memang tiada bintang walaupun satu di langit kelam,
aku dan Ain teruskan perjalanan mendaki bukit yang suram..
Huhuhu..
takut juga sebenarnya..
sebab kami berjalan di dalam hutan..
kesian Ain..
selalu aku buat dia macamni..
hehehehe..
Mujur Ain tu jenis yang sporting..
Ikut je aku tanpa banyak bicara..
Tapi,
seronok juga rupa-rupanya berjalan di kawasan bukit pada waktu malam..
angin malam terasa begitu dingin..
Tapi kan,
bila sampai kat atas bukit,
tetiba rasa macam dingin semacam..
jadi, kami pun cepat-cepat la patah balik untuk pulang ke bilik..
huhuhu..
laju juga kami jalan..
rasa macam lain macam je..
tunggu apa lagi..
pakat lawan lari sambil tarik tangan masing-masing..
hehehehe
Sampai kat bilik,
terasa lenguh pulak kaki ni..
terus sapu minyak angin..
Dah puas sapu minyak angin,
kami pun sambung study..
Itu je la sebenarnya aku nak cerita..
Hehe.
Boring kan?
Haha.
Kesian hang blog..
menjadi mangsa tuanmu yang boring ni untuk bercerita..
Hmm..
Tapi kan blog,
sedihnya tak boleh tengok bintang..
wuwuwuwu
Semalam kan,
aku ada bermimpi..
mimpi tengok bintang di langit..
cantik sangat..
bersinar-sinar dan bercahaya terang..
dan bintang-bintang tu telah menghasilkan satu ayat al-Quran..
masa mimpi tu,
aku ada baca ayat tu sambil memandang ke arah langit..
tapi, bila dah jaga..
terus terlupa apa ayat yang aku baca..
hmmmm...
ayat apa agaknya???
sampai sekarang aku masih memikirkannya..
Beberapa hari yang lalu,
aku bermimpi seorang lelaki berjubah putih datang jumpa aku..
sambil senyum dia bawa aku pergi..
Pergi mana entah la..
Belum sempat aku sampai ke destinasi yang dibawa..
mata aku dah tercelik dengar bunyi azan..
tak sempat aku nak ber'dating'..
hehehe
Hmm..
sebelum ni pun aku ada mimpi..
mimpi arwah seseorang datang sambil senyum kat aku..
aku pun balas la senyuman dia tu..
moga-moga rohnya tenang di sana..
aminnn...
Huhu..
sejak beberapa hari ni,
aku asyik mimpi yang pelik-pelik saja..
Jadi,
untuk mengelakkan aku bermimpi lagi..
sebab tu la aku tak tidur malam..
hehehehe...
Hmm..
sebenarnya kan blog..
ada beberapa perkara yang aku teringin nak buat..
Hmm..
aku teringin nak memancing di sungai..
airnya yang sejuk...sambil menikmati suasana hutan..
waaaa... seronoknya...!!!
Lagi kan..
hmmm..
kalau bila aku bangun pagi,
tiba-tiba aku dapat hadiah..
bila celik je mata,
ada hadiah kat tepi katil aku..
waaaaaaaa....
bertuahnya rasa..
Lagi,
emmm..
aku teringin nak makan chicken chop..
hahaha..
dah lama kempunan..
emmm..yummy !!!
Lagi,
emmmm...
apa ya???
Emm..
dah la..
tetiba rasa macam tak larat pulak nak senaraikan..
Babai blog..
Sekian, wassalam

9 comments:

CikLieYzaOnline said...

emmm...cerita yg memboringkan...haih...sbnrnya kan blog,aku sndri pun xtau apa aku nk cerita kat hang.tp,aku nk nyembang gak ngn hang.tu pasal la aku tulih posting yg boring ni...emmmm..sian hang blog...haihhhhhhh....dh la,nk pi smyg...jumpa lgi ye blog.emmmmmm....

yg benar,
tuanmu yg boring dan membosankan...

CikLieYzaOnline said...

ops,lupa plak blog..
emm,sejak aku guna internet explorer ni,puas aku enter masa tulis posting ni tp tetap x enter gak bila aku publish entri ni...haih...mozilla aku plak x leh bukak napa nth.. hai la blog..sian hang sbb posting aku dh mcm serabut dh...sian hang kan....dh x cntik dh..hehe.em,mesti 1 ari nnt hang pun akn mula pening mcm tuanmu ini kan...emmmmmmmm.....nasib hang la blog...haihhhhh...babai

ct_saggie said...

erm
ada sesuatu
mybe akk mencari ketenangan
org kata klum mimpi jubah putih
erm
hope tiada pape
doa2 byk2 ye
jgn ckp sorg2
nati dikata gila
ingat ye
pesanan..
oastu jgn jalan diwaktu mlm klu anak dara ni
xmanis...nati kena sampuk
pastu klu nk tgk bintang
dtg bilik ct
dr tingkat dah leh nmpk bintang
boleh nmpk suasana mcm kl
cntik sgt
papepun..ct sedih baca entry ni
not sure kenapa
ct cam rasa ada sesutau..
biasa xde rasa mcm ni
but yg ni rsa someting
hope jgn ada pape22
mengalir airmata pun xth kenapa...
mybe mmg sedih kot cite ni...ada kisa disebalik cerita
akk..byk2 bersabar k..
papehal pun percaya ct smpi bila2...
ada pape...cite je...ct dengar dgn hati terbuka..
k..kak liza...hope baik2 ya...

amu mejie said...

sedey ni...tp sy doakan kakngah pnjg umor dan cukup inci la...amin ya Rabb..sedey lagi yg mak yam ni tulis dr entry kakngah...nape ntah..cam sebak je baca..wiwi~

hasni Jamali said...

kak liza, asalamualaikum.

kisah kyra dan iman, sudah saya tamatkan. lihatlah jika mahu. saya hanya seronok melihat bahasa melayu dalam karya masih mahu dihargai. tidak kiralah apa2 watak yang ingin dimasukkan. kini abang daudmu, juga ada dalam penutup serba ringkas itu.

terima kasih kerana pernah sudi menyambung kisah itu.

ya!

ct_saggie said...

"sedey lagi yg mak yam ni tulis dr entry kakngah...nape ntah..cam sebak je baca..wiwi~"

ni komen mijie..
apakah?

CikLieYzaOnline said...

cik yam dan mejie,
laaa..apa pulak yg nk disedihkan...den cuma boring je xtau nk cito apa...jd,den tulis la posting ni...xsangka pulak posting ni mnyedihkan pmbaca yg sudi mmbaca kek sini.huhuhu.malu den sendirian di petang yg agak panas ni.den bukannya bercakap sorg2,den berinteraksi dgn blog kesayangan sbb dah x lama den leh sembang ngn dia pun.den x pernah anggap blog ni sekadar 'blog' tp blog ni umpama 'kwn' den.jd,x salah sembang dgn 'kwn' kan..cumo,yo la,blog ni xleh bercakap ngn den.kalo dio ckp,nnt ada pulak yg lari lintang pukang..heheh

hasni,
hahahahahahahaha..
kakliza dh baca dh...
huhuhu..terharunya...
akhirnya abg daud diterima juga oleh pengarang terhandalku ini..
hehehe..dpt jd hero plak tu..
sedihnya rasa..mcm terharu plak..
wuwuwuwuwu...
terima kasih banyak2....
akan kukenang sampai bila2..buat selama2nya...terima kasih lagi dan lagi...dan lagi..lagi...

CikLieYzaOnline said...

utk cik yam sekali lagi,

yo la..dah ekau komen benda yg menyedihkan padahal cerita den bukannya sedih pun..ekau yg menambahkan kesedihan kek cerita den yg mmbosankan ni...huhuhu

amu mejie said...

makyam ni suka x phm org citer..he..nsb baik kkngah explain smula..he~ jgn maraaa ar makyam..den baca komen ekau tu sedey giler bbndg entry kkngah tu...he~