CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 18, 2009

Selamat Hari Lahir MAK......!!!


Kehadapan emak yang amat kusayangi dan kurindui selalu..
Setiap detik dan waktu..

Di sini,
anak kandung kelahiranmu yang kedua ini ingin mengucapkan
"SELAMAT HARI LAHIR KE-51"

Khas untuk mak yang amat kusayangi dan kusanjungi selalu.

Sesungguhnya,
ketahuilah mak..
anakmu ini amat menyayangimu,
biarpun anakmu berada jauh di perantauan..
tetapi tidak sesekalipun anakmu ini melupai dirimu,
walaupun secoet...takdak mak..sungguh..
anakmu tak tipu !!!!

Anakmu sedar,
anakmu bukan keseorangan di sini,
tetapi anakmu ini juga turut membawa "amanah" yang telah diamanahkan oleh mak kepada anakmu ini.

Buat pengetahuan mak,
sewaktu anakmu sedang menulis warkah ini,
anakmu ini demam lagi buat kali ke berapa..tak tau la.
Anakmu ini sedih sangat sebab kalau kat rumah,
boleh juga mak jelum kepala,
kat sini..takdak sapa-sapa pun nak jelum kepala ni.

Anakmu dah tak larat nak makan panadol.
Anakmu tak suka...

Jadi,
boleh tak kalau anakmu ini mencari "seseorang" yang boleh menjelum kepala anakmu ini?
Hihihihihihi.

Mak,
kakngah dah nak exam lepas ni.
24 haribulan nanti, mula la exam tu.

Mak doakan kakngah tau.
Mak doakan moga segala urusan kakngah dipermudahkan dan segala-galanya berjalan lancar.
Harap-harap, kakngah dapat teruskan perjuangan terakhir ni dengan jayanya.
Dan moga-moga tiada lagi ujian yang melanda kita lepasni.

Mak,
kakngah sayang mak.

Dan kakngah sentiasa doakan mak.

Doa kakngah,
biarlah kakngah dan Allah saja yang tau.

Mak,
kakngah rindu kat mak.

Kakngah selalu teringat kat mak.

Tapi,
kakngah tak tau nak buat apa.

MAK,
KAKNGAH SAYANG MAK.

ITU SAJA YANG MAMPU KAKNGAH KATAKAN.

Dan,
suatu hari nanti,
kalau diizinkan Tuhan,
kalau kakngah masih berpeluang,
kalau umur kakngah masih panjang,
kakngah akan kotakan segala janji yang telah kakngah lafazkan.

Dan,
kakngah akan tunaikan segala tanggungjawab yang telah diamanahkan.

Dan,
waktu tu,
kakngah harap mak dapat kembali mengukir senyuman.

Mak,
mak banyakkan bersabar..
segala-galanya adalah ujian Tuhan..

Tuhan uji kita,
sebab Tuhan sayang kita.

Dan,
tak kira apa sekalipun yang terjadi,
kita kena hadapinya.

Ayuh mak,
kita bangkit semula..!!!!

MAK,
BANYAKKAN BERSABAR MAK...

INSYAALLAH,
SEGALA PENGORBANAN MAK SELAMA INI BUKAN SIA-SIA.

SUATU HARI NANTI,
SEGALA-GALANYA AKAN TERBALAS JUA.

MAK..
KAKNGAH SAYANG MAK.

Mak,
mak baca tau apa yang kakngah sampaikan ni.

Mak kena baca.
Tak kisahlah apa cara sekalipun,
mak kena baca.

Mak baca tau !!!!

MAK,
SELAMAT HARI LAHIR.

SESUNGGUHNYA,
MAK ADALAH EMAK YANG TERBAIK KAT DUNIA NI.
DAN ANAKMU AMAT BERTUAH KERANA EMAKLAH YANG MELAHIRKAN DIRIKU INI.
ANAKMU AMAT MENGHARGAINYA.
SEIKHLAS HATI.

(Kalau orang lain yang lahirkan, mesti anakmu tak secomel ini kan? Hihihihi)

DAN YAKINLAH MAK,
ANAKMU INI TAKKAN SIA-SIAKAN SEGALA PENGORBANAN MAK SELAMA INI.

ANAKMU TAKKAN LUPA.

MAK,
MAK JAGA DIRI BAIK-BAIK TAU.

SAYANG MAK...
SELAMANYA.....

"Ya Allah Ya Tuhanku,
ampunilah segala dosa-dosaku dan dosa kedua ibu bapaku dan
kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihaniku sejak dari kecil lagi.

Ya Allah,
Engkaulah yang berkuasa menghidupkan dan mematikan,
Engkaulah yang lebih mengetahui perkara-perkara zahir dan batin,
Aku bermohon kepada-Mu Ya Allah,
Berkatilah perjalanan hidup kami sekeluarga di dunia ini,
dan andai kami ditakdirkan berpisah di dunia ini,
Kau SATUKANLAH kami kembali di SYURGAMU yang kekal abadi."

Amin...

Salam Sayang Anakmu Yang Jauh,
-Kakngah-

18 comments:

Cik Tie Amin said...

Waaaa...sedih lak bc.SELAMAT HARI LAHIR MAKCIK.....Hehe

Cik Tie Amin said...

Aminn ya rabbal a'alamin........

kamarul said...

Epi besday mak!!!!!meh cni saya jelumkn kple ank mak ni,bley yer mak?hehew.tingat kt mak ak.....huhuw

nurfa said...

cedih2...selamat ari lahir makcik...hehe..rindu kt ibuku jgk..oh..familiku tercinta..

adul said...

camat ari jadi mkcik......syg ank mkcik.......hehehehehehehehe

Hasni said...

Slmt ari jd mkcik.........!!!!
slmt ari jd ke-51.....mg mkcik pjg umo murah rezeki ek....mg mkcik bhgia slalu n mg famili mkcik sntiase diberkati Allah taala.....mkcik jgn rsau,kt cni,smue cyg ank mkcik......hehehehe

Pak Malau said...

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN KE-51 YA MAKCIK.SEMOGA HIDUP MAKCIK SENTIASA DALAM RAHMAT ALLAH.AMINNNN....

Ochie~(^_^)v~ said...

salam ziarah>>>
weee.. selamat hari lahir makcik..
hehhe...
masih muda tu lagi 51 thun..
huhu..

p/s g ar amik hadiah tu..
kan ochie ada letak sekali kpd blogers yg slalu jenguk page ochie. :P
huhu.. sila sila amik tau.. huhu

oh ya.. nak promot gak.. bday bapa ochie 24hb April.. huhu

CikLieYzaOnline said...

makacih Ochie..dh amik,siap letak kat blog ni lagi..hehehe.tp,lupa lak nk buat frame...hehehehehe.yippyyyy!!!!suka...suka...
makacih.....

wah3.......xlama dh tu besday bapa ochie.liza jd org prtama yg wish la cmni...

"Slmt hari lahir pakcik...!!!!
beruntunglah pakcik dpt anak cam Ochie sbb dia dh hadiahkan saya award yg cntik sekali..yippy"

-Tulis ikhlas,Liza.-

amu mejie said...

waaa...sanah helwah ya ummi..mak! ni nk ngadu ni..kakngah tu trik jerk surat segala..jgn caya..nk suh up duit bulan tu mak...lala~~


papepon mudahan mak+cik sentiasa dlm rahmat Ilahi dan dipermudahkan segalanya..ya Rabb

tulus ikhlas dari : anakmu yg keciciran 1 ms dlu..

Fitri said...

Hang ni kakngah,sngja buat mak qeyau la.....hahahahaha.Mak dh baca dh....mak teriak x hnti2......menitis air mata seorg ibu penyayang kerana anaknya yg suka buat hal......mak sayang gak kat hang.tp mak kata,xdak duit pecah nk bagi kat hang....takat aih pop sekupang tu bleh la..ngeeeee=)

Fitri said...

Oh abg mejie..hg rupanya abg aku yg kena bwk lari ngn pmbntu umh warga siam dulu2 tu...abg....kenai dakgi?ni la adikmu fitri....ngeee=)

CikLieYzaOnline said...

heheheheheheeeeeee

Anonymous said...

uiiiiiiiii...cakap banyak kan cik liza ni..apa sumbangan u pada auntie Balqis lak...gtu jap????jgn tanya sumbangan auntie balqis pada dri u tau coz terlalu byk sgt!!!!hu..hu..pasni auntie balqis lg tharu kan???nak tau napa?cik liza cakap pas je praktikal dia nak tambah lagi seorang mnantu autie Balqis.tu la sumbangan cik liza untuk memeriahkan kan lg.nak tau sapa???kta tgu ja.tapi ensem jg kan, cinta jarak jauh..cik liza sowiee..tlepas taip sudahhhhhh...he..he...( tu la pkena aku lagi td )APAPUN UNTUK AUTIE BALQIS YG DH LAMA XJUMPA GreEnAPpLE UCAPKAN SELAMAT HARI LAHIR YG KE 51 SEMOGA AUTIE TABAH MELALUI KEHIDUPAN INI. INSYALLAH APA YG AUTIE IMPIKAN SUATU ARI NANTI AKAN TERMAKBULKAN..HANYA MASA AKN MENENTUKAN...(cik liza nnt tolong sampaikan salam ek..)lama xjumpa..dh org tu x bg p.

Anonymous said...

Kakngah,ni aku kakcik. engko nak balik bilo?ni mak habaq jangan lupo bagi nombor tadi kat makcik.tatatititutut......

ct_saggie said...

heeeeeeeee...
muah utk kak liza....
rindu kat mak ct...

Fauzan said...

Epi besday ummi......ingat lg x ank ummi ni?keh3,kalo angah tu wat hal,kang sy ketuk pala dia ummi.hehe

CikLieYzaOnline said...

utk smua,tkasih....x larat nk komen,domam guling2.wuwuwuwu....