CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 18, 2009

Ohoiiiiiiii......

Sesungguhnya,
sewaktu aku menulis warkah ini,
sememangnya aku sedang BENGANG, GERAM, TAK TAHAN..!!!

Bermula semalam,
aku yang satu hari keletihan,
terpaksa tidur awal untuk mengembalikan semula tenaga.

Lebih kurang pukul 1 pagi,
aku melelapkan mata.

Dan aku kembali membuka mata pada jam 3 pagi.
Niat aku adalah untuk study dan nak buat sedikit nota.

Masa tengah study tu,
lebih kurang pukul 3.57 pagi,
aku yang keseorangan tiada berteman ni telah terdengar suatu bunyi.

Waktu tu aku sedang menghadap komputer,
tetiba aku terdengar bunyi loceng,
seolah-olah loceng kaki.

Ohoooo...seram sangat waktu tu.

Mula-mula,
aku buat-buat tak kisah.

Tapi,
loceng tu pula asyik berbunyi seolah-olah berada di sebelah kiri aku ni.

Aku menoleh ke arah tingkap.
Dah la tingkap aku tu luas tak berlangsir.
Tingkap bilik aku,
kalau nak ukur,
sila depakan tangan anda.
Haaaaa...
keluasannya adalah dua depa tangan anda.

Bunyi tu semakin dekat menghampiri.
Semakin kuat ia berbunyi.
"Ting..ting..ting...."
Bila loceng tu berbunyi,
aku segera toleh ke arah tingkap.
Dan bunyi tu terus hilang.
Bila aku pandang komputer ni,
bunyi tu datang lagi.

Begitulah situasi yang terjadi berulang kali.

Ohoiiiii...
seram sejuk aku dibuatnya.

Tapi,
aku masih lagi buat-buat berani.
masih tersenyum konon-kononnya tiada apa-apa yang terjadi.
(walaupun dalam mulut ni dah macam nak tercabut gigi)

Lama-kelamaan,
bunyi tu semakin kuat dan terasa seakan-akan terlalu dekat dengan aku,
macam berada di sebelah aku saja.

Fuh...semangat..!!!

Masa tu,
dalam fikiran aku ni,
aku cuma ingat Surah Ar-Rahman.

Apa tunggu lagi,
terus aku baca surah tu walaupun sepatutnya aku baca ayat Qursi.

Alhamdulillah,
bila aku buka saja mulut baca surah tu,
terus tak dengar apa-apa bunyi lagi dah.

LEGAAAAAA...

Tapi,
lepas tu,
aku tak tunggu dah.
terus aku masuk bilik,
kunci pintu dan lena.
(walaupun agak payah untuk aku lena sebenarnya)

Haih..
tergendala niat aku nak study.

Lepas tu,
pagi tadi pulak,
cadang nak study.

Tapi,
dekat bilik aku ni,
satu hari bising !!!

Ada mamat mana entah dok pasang kabel apa entah.
Kalau setakat bunyi mesin tu, aku tak kisah.

Ni tak,
siap lagi mamat tu dok pasang lagu jiwang karat...
kuat pulak tu sambil dirinya sendiri melalak kuat-kuat...

Dari pagi tadi,
sampai la sekarang ni,
Pak Mamat tu masih lagi berkaraoke di hadapan pintu bilik aku ni...

Arrrrrggghhhhhh...
TAK TAHAN LA MACAMNI...!!!!

MACAM-MACAM BUNYI YANG ADA KAT DUNIA NI !!!

Ohoooooiiiii....
Tak tahan aku dibuatnya.

Alangkah indahnya kalau aku dapat pergi ke suatu tempat yang tenang tanpa ada kebisingan...

Haih....


18 comments:

Hasni said...

huhuhu....loceng pe tu akk?has tkut lak...huhuhuhuhuhu

Cik Tie Amin said...

weh,ko jgnnnnnn........ak sndri pn dh naik seram nehhhh........waaaaa

Cik Tie Amin said...

Agak2,byi loceng kaki si minah kucing ko tu x?hehehehehehehe

adul said...

Aci aci buke pntu....nana blk pukul 1..........serammmmmmmmmm..........
hohohhohohohohohoo.......!!!!!!!!!!
jgn tegur loceng anda!!!!!kah3,loceng pn tkot,ape daaa!

Cik Tie Amin said...

weh liza,ko dmm lagi ker?ak skng kt umh kak ipar ak,kL.....ngeeeee.take care,muah3

Pak Malau said...

Izinkan saya berkata sesuatu. Her,saya tertanya-tanya di fikiran saya.Agak-agaknya,sekiranya pemilik blog ini berkahwin suatu hari nanti,pasti penat suaminya ingin melayan ragamnya,bukan.

ct_saggie said...

hahhaha..
hbs la bla kajang pak malau kajang berlipat masuk gelanggang...
hehehhe.

akk...ct seram baca bende ni

Anonymous said...

wuih liza,xkn sbb ni kut ko dmm?
hahahaha...weiiiii..ak pn seram...
haha,betui tu pak malau...ak setuju.kah3.wat lak suaminye sekepala ke,lg meriah umh tgga.mcm fun fair jadinye...hahahaha

-mixfar-

Hasni said...

hahahahaha.tu klu sekepala,cube dpt yg skema,kah3....has xdpt nk gmbrkn cmne.....heheheh.akk,mn akk g ni?xbls pn komen.dmm lg ke?ciannyeeeee......has suh g PK,degil.xkn nk tggu putera katak nk anta ubt kut?ngeeeeee.............
smpai berkurun ler jwbnyer kak.....
mn de putera yg nk antakan.......
laki baek dh pupus ler kt dnia ni akk....
hahahaha.akk ni suke bc citer dongeng ler....huhuu

kamarul said...

hahahahahahahahaha.......
jgn mngulang kembali kisah mcm N3"Cinta Dalam Hati.Hehehehe"
tu sudahhhhhh......karang pch lg perot ak mmbacanye......!!!!

Anonymous said...

waaaaaaaa.....seram siot!!!!

Fauzan said...

Ahak.I'm back !!!!! lalalalalala.
Stlh pergi merawat jiwa yg parah.
ahaks....alloooo dear.....keh3

Pak Malau said...

Izinkan saya berkata sesuatu,saya sedang mengkaji diri pemilik blog dan saya rasa,berdasarkan semua hasil tulisan dalam blog ini,saya dapat mentafsirkan sesuatu.Saya dapati pemilik blog ini adalah seperti ini keputusannya,

"Anda berfikir seperti orang matang, tetapi anda tidak menunjuk. orang tidak tau anda matang"

Betul bukan?

Cik Tie Amin said...

piwiiittttt...
ngeeeeee.........
cik liza oitttt,dmm x kebah lg kew?

Cik Tie Amin said...

"Ohooooiiiiiiii......
pertama kali kumelihat wajah si dia....."

hahahahahaha.pak malau ni dh mcm m.daud kilau laks....keh3

Hasni said...

Hehehe.mcm kukenal siapa gerangn pak malau neh.adkh dikau yg bru sbntr td ketemu dgnku?hahahahahahaha.........
akk,has mcm leh agk sape malau berlipat ni akk......hahahaha

CikLieYzaOnline said...

Pa2 je la..den domam x larat nk komen dah..tkasih la dok kaji den ni wahai pak malau kajang berlipat.....teruskanlah pengkajian anda !

utk abg fauzan,
tkasih sbb sudi masuk cni..heeee

utk org lain..
hahaha.apa2 la...

MALAU said...

Hai Lieza...Ini Malauazam..bukan Pak Malau di atas ek..

Mula2 tengok komen terkejut gak..bila plak saya komen macam ni..tengok2 balik rupanya orang lain yang menggunakan nama malau gak..Lega saya..sebab saya punya style tulisan bukan macam tu.

Sy gak bukan jnis yang sembunyikan identiti.

Lieza ok...demam ek..kesian...mehhh g shoping kat mlake ni..hihi