CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, April 10, 2009

Mimpi Membawa Erti

Saat ini,
aku menangis.

Air mata mengalir....
tap..tap..tap..
setitis demi setitis.

Kuangkatkan kedua-dua telapak tangan,
kukesatkan air mata yang mengalir dipipi.

Apa salah aku?

Mengapa aku dilayan sebegini?

Aku ditampar sesuka hati.

Aku tahu,
aku insan degil.

Namun,
tamparan yang kau berikan bukan sahaja dirasai di pipi bahkan terkesan di hati.

"PANG !!!!!"

Satu tamparan hinggap dipipiku.

Sakit tak terperi.

Tercalar hatiku dek tamparan berbisamu itu.

Degil sangat ke aku ni?

Aku menyoal diri sendiri.

Aku berada di studio untuk berjumpa dengan Abang Bad,
aku nak burn CD untuk MCP.

Sambil menunggu,
Abang Mie menghidangkan aku sepinggan nasi dan secawan teh susu.

Rahangku dah tak sakit lagi.

Aku makan dan minum dengan sesuka hati.

Di hadapanku tersedia sepinggan nasi,
ikan kegemaranku yang selalu aku makan (walaupun aku tak tau apa nama ikan tu),
dan juga ulam kacang panjang.

Aku makan dengan lahapnya sebab dah lama tak makan macam tu.

Tiba-tiba,
loceng berbunyi,
"kring..kringggggggggggggggggggg..."

Pelik.
Itu bukan bunyi loceng pintu.
Dari mana datangnya bunyi itu.

Tiba-tiba si studio yang muncul dari bilik editing memintaku membuka pintu.

Bila masa pula si studio ni ada kat bilik tu.

Aku tak nak.

Aku nak makan.

Jawab sendiri.

Itu bukan tugasku.

Kelihatan Moon sedang berjalan membawa segulung kain untuk dipasangkan di pintu.

Cantik.
Macam pelangi warna kain tu.

Aku meminta Moon membuka pintu.

Moon tak nak.

Moon kata,
"buka sendiri, aku busy."

Loceng pintu berbunyi lagi,
"kring........kringgggggggggggggg.."

Kali ni, Mimi yang duduk di komputer Haji Sulimi pula naik bengang denganku lalu mencampakkan buku yang dipegangnya tepat ke mukaku.

Sakitnya..

Aku buat tak tahu lagi.

Aku ni keras hati.

Mimi bertambah bengang lalu mengambil buku setebal 2 inci dan memukul kepalaku.

Sakitttttttttttttttttttttt !!!!!!!!!!

Aku masih tidak berganjak.

Tetap pendirian orang kata.

Kali ni,
mungkin Mimi dah tak tahan dengan sikapku.

Sepantas kilat,
satu tamparan hinggap dipipiku.

"PANGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!"

Haaaaaaaaaaaaaaa...
ambikkkkkkk hangggggggg.............!!!!!

Aku menjerit,
"aggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhh !!!"

Sakitttttttttttttttttttttttttttttt !!!!!!!!

Mataku terus terbuka.

Wuuwuwuwuwuwuwuwuwuwuuu..
Rupanya masa tidur tadi,
aku mengigau apa entah.

Kawan sebilikku kata,
dia dah cuba kejutkan aku tapi aku 'liat' tak sedar juga.
dia dah pukul aku dengan bantal tapi tak jaga juga.

Akhirnya,
dia tampar pipi aku.

Baru aku jaga.

Wuuwuwuwuwuwuwuwu..
dah la dia tampar kat pipi sebelah kanan,
rahang aku sakit, gigi sakit, gusi sakit....

Bila kena tampar,
lagi bertambah sakit !!!!!!!

Sakitnyaaaaaaaaaaaaaa....

Kawan aku kata lagi,
"hang ni memang degil sungguh la...
kat luar dah la degil,
dalam mimpi pun nak degil juga.
aku dah takda cara,
pelempang je la yang aku guna...."

Kesiannya aku...

Lepas ni,
aku taknak degil dah.

Sakitttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt !!!!!!!!!

6 comments:

ct_saggie said...

AKK...
WAT HAPPEN NI?
ALA..
JON GOLAK2 DI BLOG CT TU...
HEHEHHE
SURPRISE TO YOU
HHAHAHAHHA
GMBR BARU...
LLALLALALA

Anonymous said...

pdn muka!!!!!!kah kah kah!!

wulan said...

wei, hg rndu kt ak tu liza..tu yg smpi mimpi2..hahahahahaha...

adul said...

hahahahah.sian gler!!!!

Hasni said...

akak,hehehehe.sian akak.akak x gi ek seminar penulisan arini?best gler kak!!!

CikLieYzaOnline said...

Hehehehehe.rindu semua.sayang semua.selama2nya.....